Zabawy taneczne

  1. „Na podłodze zostaje”– tańczymy do dowolnego utworu muzycznego. Na przerwę w muzyce na podłodze zostaje: brzuch. Powtarzamy parę razy, na kolejne pauzy w muzyce na podłodze zostaje: dłonie-stopy, plecy, kolana-łokcie, głowa-kolano-prawa ręka, 1 ręka-1 noga przyklejona do ściany, nic nie zostaje (1,2,3 skaczemy wysoko do góry). Teraz zaproś do zabawy rodzeństwo/mamę/tatę. Ponownie tańczcie do muzyki i na przerwę w muzyce na podłodze zostaje (w parze razem): 3 ręce-2 nogi, w każdą kolejną przerwę w muzyce: 2 nogi i połączcie się rękami, 2 brzuchy-2 dłoni, 2 dłonie-2 stopy i połączcie dłonie, które zostają w górze, 2 głowy- 2 pupy.
  2. „Wspólna figura”- Tańczymy do muzyki. Na każdą przerwę w muzyce zamieniamy się kolejno w odkurzacz, samochód, krzesło, drzewo, kwiatek, stonogę, stolik, jabłko, kangury, literę H. Jeśli bawimy się z rodzeństwem/mamą/tatą to wykonujemy wspólną figurę w parach.
  3. „Wspólny obraz” – przygotuj 1duży arkusz papieru lub 2 mniejsze, kredki lub farby. Zabawa z rodzeństwem/mamą. Tańczymy do dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce rysujemy/malujemy mamę/siostrę/brata (osobę, z którą bawimy się) a mama/siostra/brat rysuje Ciebie. Rysujemy razem na jednym dużym arkuszu lub każdy na swoim. Na każdą kolejną przerwę w muzyce uzupełniamy nasz rysunek. Każda przerwa w muzyce trwa 1 minutę. Zabawa trwa do zakończenia utworu muzycznego. Robimy wystawę naszych prac.
  4. „Wasz taniec” – zaproś wszystkich chętnych domowników do zabawy. Każdy z was po kolei pokazuje jeden ruch/jeden gest. Kolejna osoba powtarza ten ruch i dodaje swój. Jeśli bawicie się tylko we dwie osoby, pokazujecie ruchy taneczne sobie nawzajem. W sumie powinno być 10 ruchów. Kiedy wszyscy uczestnicy zabawy zapamiętają kolejność ruchów to włączamy muzykę i tańczymy wykonując poznane ruchy taneczne, wszyscy jednocześnie, w takiej kolejności w jakiej były wymyślane.
  5. Usiądźcie w parach naprzeciwko siebie na podłodze, nogi proste, szeroko, stopy stykają się ze stopami partnera. Złapcie się za ręce i powoli przyciągajcie się do siebie nie zmieniając ułożenia nóg. Postarajcie się nie zginać nóg w kolanach.

Komentarze są wyłączone.